اثر ویروس کرونا بر پوست:انگشتان پا

${Blog.writer.name}
نویسنده اسکیناپ

انگشت پای کوویدی این نام توسط بسیاری از خبرگزاری ها برای توصیف یک بیماری پوستی عجیب ساخته شده است که در بیشتر کسانی که به Covid-19 مبتلا شده اند دیده می شود.در این بیماری انگشتان پا متورم می شوند و به رنگ آبی تیره در‌می‌آیند،انگشتان در این حالت معمولاً  با درد و گاهی خارش همراه است. علت آن التهاب رگهای خونی کوچک پوست است. به طور معمول ، این وضعیت در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سرما اما نه یخ زدگی ایجاد می شود.

19-covid-toes

تغییر رنگ ناشی از انگشت پای کوویدی مدت زمان زیادی طول می‌کشد، اما درد و ناراحتی آن تقریباً یک هفته ادامه خواهد داشت. تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا گزارش کرده‌اند که تقریباً به مدت یک هفته درگیر تورم و درد پا بودند، اما از بین رفتن ضایعات پوستی چندین هفته طول کشید. علاوه بر این، آن‌ها اعلام کردند این تورم به قدری بوده است که نمی‌توانستند کفش بپوشند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انگشت پای کوویدی و ضایعات پوستی ناشی از کرونا ممکن است تا چندین ماه پس از بهبود پیدا کردن از بیماری کرونا ادامه‌دار باشد.

پژوهشگران معتقد هستند این مشکلات پوستی به دلیل واکنش شدید التهابی بدن به ویروس کووید -۱۹ به وجود می‌آید. پوست بزرگ‌ترین اندام بدن است که نقش مهمی در تنظیم دمای بدن و دفاع ایمنی دارد. به همین دلیل تعجب‌آور نیست که چنین ویروس خطرناکی که سیتوکین‌های زیادی را در بدن آزاد می‌کند، روی پوست نیز تاثیر بگذارد. مشکل انگشت پای کوویدی علاوه بر اینکه باعث بروز علائم قابل مشاهده روی پوست می‌شود، می‌تواند دردناک باشد.

0

مطالب مشابه

19ام دی ماه 1400
خواندن 2 دقیقه

لکه های پوستی قهوه ای

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 5 دقیقه

هر آنچه که باید درباره اگزمای پوستی بدانیم

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 10 دقیقه

هر آنچه که باید درباره بیماری پسوریازیس بدانیم

نوشته اسکیناپ